Λεμφοίδημα & Οιδήματα

Άσκηση στο λεμφοίδημα – Η σωστή σχέση μεταξύ τους

Άσκηση στο λεμφοίδημα

Λεμφοιδημα και άσκηση : Στο παρελθόν, υπήρχαν αρκετές σκέψεις σχετικά με το κατά πόσο η άσκηση είναι ασφαλής και εποικοδομητική για ασθενείς με λεμφοίδημα

Ωστόσο πρόσφατες έρευνες έχουν αναδείξει την σημαντική αξία στην άσκηση στο λεμφοίδημα, σε ανθρώπους με διαταραχές λειτουργίας του λεμφικού συστήματος.

Η άσκηση μέσω της μυϊκής σύσπασης διευκολύνει την την κυκλοφορία της λέμφου. Οδηγεί έτσι σε μείωση της διόγκωσης και της δυσάρεστης αίσθησης ‘’βάρους ‘’ του λεμφοιδήματος.

                    the-lymphatic-system-08-21-638.jpg

 

Φυσικά η άσκηση στο λεμφοίδημα έχει και επιπλέον οφέλη.

Βοηθά να διατηρηθεί το πλήρες εύρος κίνησης των προσβεβλημένων αρθρώσεων και βελτιώνει τη διάθεση, μειώνοντας έτσι πιθανά επώδυνα συμπτώματα. Δεν είναι λίγοι οι ασθενείς που δηλώνουν μια αίσθηση ανακούφισης μετά από λίγη ώρα άσκησης.

Με αυτά τα δεδομένα, είτε ο ασθενής θέλει να επιστρέψει σε κάποια αγαπημένη του δραστηριότητα είτε θέλει να ξεκινήσει μια καινούρια, ο θεραπευτής οφείλει να τον καθοδηγήσει ώστε να το κάνει με ασφάλεια.

Ίσως χρειαστούν κάποιες τροποποιήσεις στην τεχνική ή στην ποσότητα της άσκησης. Η σωστή οριοθέτηση είναι κρίσιμης σημασίας ώστε να μην επιβαρυνθεί η κατάσταση του ασθενούς.

Ανεξάρτητα από το είδος της άσκησης είναι άκρως απαραίτητη η χρήση ειδικού εξατομικευμένου συμπιεστικού ενδύματος κατασκευασμένου από αξιόπιστη εταιρεία. Η Juzo, της οποίας είμαστε αποκλειστικοί αντιπρόσωποι στην Ελλάδα, είναι η 1η εταιρεία παγκοσμίως σε κατασκευές συμπιεστικών ενδυμάτων και υλικών λεμφοιδήματος.

                                      b32a7257-2e6b-4d65-bd78-714851f9c3c2-e1570452552430.png

 

Συμπιεστική κάλτσα, γάντι, καλσόν και εσώρουχο θα εξασφαλίσουν ότι κατά τη διάρκεια της άσκησης η ροή του λεμφικού υγρού θα παραμένει σε σωστά επίπεδα.

Άσκηση στο λεμφοίδημα – Ποια είδη ασκήσεων προτείνονται;

Οι τελευταίες έρευνες αναγνωρίζουν 3 είδη άσκησης ως τα πιο εποικοδομητικά για ασθενείς με λεμφοίδημα.

1)Θεραπευτική άσκηση : Yπο την επίβλεψη ειδικά εκπαιδευμένου θεραπευτή όπου οι ασκήσεις είναι κατά βάση ήπιες, ενεργητικές, εντοπισμένες και επαναλαμβανόμενες. Δανείζονται μοτίβα κίνησης από εμβιομηχανικά μοντέλα ισορροπημένης άσκησης όπως η yoga και το pilates. Προωθούν τη λέμφο μέσω μυικής αντλίας αλλά εάν συνδυαστούν και με βαθιά διαφραγματική αναπνοή, η επιστροφή της λέμφου στην κυκλοφορία γίνεται ακόμα πιο ομαλά.

2)Αερόβια άσκηση : Περπάτημα, ελαφρύ τρέξιμο ή κολύμπι είναι μορφές άσκησεις που ενεργοποιούν μεγάλα σύνολα μυικών ομάδων και αυξάνουν τους καρδιακούς παλμούς και την κυκλοφορία του αίματος. Εκτός αυτών η αερόβια άσκηση βοηθά στην διατήρηση σωστού βάρους και την ανάπτυξη καρδιοαναπνευστικής αντοχής, δύναμης και σωστής λειτουργίας του κυκλοφορικού συστήματος, στο οποίο ανήκει και το λεμφικό σύστημα. Θα πρέπει να έχουμε στο νου μας πως η αερόβια ικανότητα χτίζεται με τον καιρό και δεν θα πρέπει ο ασθενής να πιεστεί.

3)Άσκηση αντίστασης : Περιλαμβάνει επαναλαμβανόμενες κινήσεις με ανίσταση, κατά προτίμηση μέσω ελαστικού ιμάντα Thera-band, ώστε να είναι προοδευτική η αντίσταση. Η άσκηση αυτή είναι ασφαλής όσο διατηρείται η προοδευτικότητα και τα όρια αντοχής της περιοχής που πάσχει από λεμφοίδημα. Και εδώ είναι σημαντικό να πραγματοποιείται η άσκηση με χρήση συμπιεστικού ενδύματος για την αποφυγή επιβάρυνσης της περιοχής. Η ανάπτυξη δύναμης αλλά και αύξηση της μυικης μάζας συμβάλλουν έμμεσα στην υποβοήθηση του λεμφικού σύστήματος . Επιπλέον αποφεύγεται η οστεοπόρωση μαζί με όλα τα συνεπακόλουθα της.

Αφού λοιπόν καθορίσετε τα όρια με τον ασθενή σας πιάστε το yoga mat, φτιάξτε μια όμορφη διαδρομή για jogging. Χρησιμοποιήστε τα λάστιχα γυμναστικής ώστε να έχετε ακόμα ένα ισχυρό όπλο για την αντιμετώπιση του λεμφοιδήματος!

Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Ιανουάριος Φεβρουάριος Μάρτιος Απρίλιος Μάιος Ιούνιος Ιούλιος Αύγουστος Σεπτέμβριος Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Ή Reset password