Άσκηση

Foam rollers – Είναι όντως τόσο χρήσιμα;

women-exercising-on-foam-rollers-in-gym-picture-id686409516.jpg

Foam Rollers – Ποιός ο σκοπός που κατασκευάστηκαν;

Τα foam rollers κατασκευάστηκαν με την ‘υπόσχεση’ πως μπορούν να επηρεάσουν θετικά την απελευθέρωση της περιτονίας από την περιττή τάση και τα επώδυνα trigger points.

Επίσης σημαντική συνθήκη αποτελεί πως μπορεί κάποιος να κάνει αυτοδιάταση και να εφαρμόσει μυοπεριτονιακές τεχνικές απελευθέρωσης με τη χρήση foam roller και χωρίς την ανάγκη κάποιου άλλου προσώπου.

Με όλα αυτά τα foam rollers υπόσχονται μείωση του μυϊκού πόνου, μείωση της μυϊκής τάσης και  αύξηση της τροχιάς της κίνησης.

Ισχύουν όντως όλα αυτά;

Τα Foam rollers χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετό καιρό τόσο από αθλητές υψηλού επιπέδου όσο και από απλούς καθημερινούς ανθρώπους με ήπιες δραστηριότητες.

Το σύνολο των ατόμων που έχουν χρησιμοποιήσει ένα foam roller, ειδικά όταν αυτό γίνεται μετά από μια αθλητική δραστηριότητα, περιγράφουν τη διαδικασία ως εφάμιλλη με αυτή της έντονης μάλαξης.

Η πίεση που δημιουργείται από το βάρος του σώματος επάνω στο αφρώδες υλικό του foam roller, λειτουργεί θεραπευτικά για τους ενδιάμεσους ιστούς όπως είναι οι μυς και η περιτονία.

Woman-foam-rolling-her-leg.jpg

Επιπλέον αναφέρεται πως ανάλογα με την περιοχή, την κίνηση και τη γωνία εφαρμογής μπορεί να πραγματοποιηθεί διάταση με θετικά ως και θεαματικά αποτελέσματα.

Ωστόσο υπάρχει και ένα μικρότερο ποσοστό ατόμων που βρίσκει την τεχνική των Foam rollers αρκετά επώδυνη ή δύσκολη στην εφαρμογή με σωστό τρόπο.

Πράγματι η τεχνική του foam rolling, ειδικά στα πρώτα λεπτά εφαρμογής, είναι ενοχλητική εως επώδυνη (όχι όμως σε μη ανεκτά επίπεδα καθώς το άτομο μπορεί να αυξομειώνει την ένταση ανάλογα με τις αντοχές του).

Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν μπορεί αυτός ο πόνος να μεταφραστεί επιστημονικά και θεωρητικά σε θεραπευτικό αποτέλεσμα.

Τι λένε οι έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί;

Οι έρευνες που θα βρεί κανείς με μια αναζήτηση δεν είναι πολλές και αυτό οφείλεται στο γεγονός πως τα foam rollers είναι μια σχετικά νέα εφεύρεση.

Ωστόσο οι υπάρχουσες έρευνες καταδεικνύουν τα εξής :

  1. Μπορεί το foam roller να αυξήσει την τροχιά κίνησης; Το foam rolling μπορεί να έχει μια θετική επίδραση στην τροχιά κίνησης μεγάλων κυρίως αρθρώσεων όπως το ισχίο, το γόνατο ή κάποιας μοίρας της σπονδυλικής στήλης. Βέβαια αυτή η αύξηση της τροχιάς κίνησης είναι μικρής διάρκειας και όχι μόνιμο θεραπευτικό αποτέλεσμα. Έτσι η χρήση foam rollers είναι βοηθητική πρίν ή μετά από μια έντονη δραστηριότητα αλλά αν θέλετε μόνιμα αποτελέσματα θα πρέπει να δουλέψετε σε τακτική βάση με έναν φυσικοθεραπευτή ή γυμναστή.

20200228114654_toorx_3_in_1_ahf_091.jpeg

  1. Μπορεί το foam roller να επιταχύνει την αποκατάσταση μετά από την άσκηση ή να μειώσει τον καθυστερημένο μυϊκό πόνο μετά από έντονη προπόνηση; Οι έρευνες λένε πως ο τρόπος με τον οποίο κινητοποιεί το foam roller το μυϊκό ιστό, μπορεί αφενός να αυξήσει την αιματική ροή αφετέρου να επιταχύνει την απομάκρυνση του γαλακτικού οξέως. Έτσι γίνεται καλύτερη αιμάτωση του μϊκού ιστού και ταχύτερη αποκατάσταση μετά την άσκηση.
  2. Μπορεί το foam roller να επηρεάσει την απόδοση του μυϊκού συστήματος; Το foam rolling μπορεί να κάνει αρκετά πράγματα όπως είδαμε αλλά όχι να επηρεάσει την απόδοση στη διάρκεια της άσκησης. Από την άλλη σίγουρα δεν επηρεάζει αρνητικά, αντιθέτως εμμέσως μέσω της αυτοδιάτασης και της μέιωσης των επώδυνων συμπτωμάτων μπορεί να προετοιμάσει καλύτερα το μυϊκό σύστημα ώστε να αποδόσει τα μέγιστα από τη μια αθλητική δραστηριότητα στην επόμενη.

Τελικά αξίζει η αγορά ενός foam roller;

Η απάντηση είναι σαφώς υποκειμενική.

Τα οφέλη από τα foam rollers σίγουρα μπορούν να επιτευχθούν και με εναλλακτικούς τρόπους.

Οι έρευνες, αν και λιγοστές, δείχνουν μια πολύ θετική επίδραση τόσο στην περιτονία όσο και στο μυϊκό σύστημα.

                  foam-6-e1486451273111.jpeg

Επίσης η μεγάλη πλειοψηφία όσων το χρησιμοποιούν τα θεωρούν ως έναν εύκολο και αποτελεσματικό τρόπο αποκατάστασης μετά την άσκηση.

Αν επιζητάτε έναν οικονομικό τρόπο ώστε να μπορείτε να διαχειρίζεστε μόνοι σας τα trigger points, τις μυϊκές βραχύνσεις και την μετα-προπονητική κόπωση τότε τα foam rollers είναι η λύση.

Μοροχλιάδης Στέφανος

Φυσικοθεραπευτής PT,MT,RFL, Formthotics specialist

Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Ιανουάριος Φεβρουάριος Μάρτιος Απρίλιος Μάιος Ιούνιος Ιούλιος Αύγουστος Σεπτέμβριος Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Ή Reset password