Μυοσκελετικά

Πόνος στον αυχένα : 9 λιγότερο διάσημοι τρόποι για να τον αντιμετωπίσεις

Ο πόνος στον αυχένα αποτελεί μείζον πρόβλημα στις μέρες μας, ωστόσο η σύγχρονη θεραπευτική κοινότητα διαθέτει πλέον εξαιρετικά αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης του. Η φυσικοθεραπεία, η χειροπρακτική και η λήψη αντιφλεγμονώδους φαρμακευτικής αγωγής είναι μερικές απο τις συνηθέστερες λύσεις για τον πόνο στον αυχένα.

Ωστόσο υπάρχουν και κάποιες πιο απλές συμβουλές που θα βοηθήσουν στην αναλγησία αλλά και στην ανατομοφυσιολογική βελτίωση της περιοχής. Κάποιες από αυτές βασίζονται σε εμπειρική παρατήρηση και όχι σε ερευνητικά δεδομένα. Για αυτό προτού εφαρμοστούν θα πρέπει να υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη του θεραπευτή. Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά στα παρακάτω  9 σημεία :

1)Η ενυδάτωση είναι σημαντική

Οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι θα πρέπει να διαθέτουν την κατάλληλη ποσότητα υγρών ώστε να μπορούν  να διατηρούν την σωστή απόσταση ανάμεσα στους σπονδύλους, την ενδεδειγμένη ευθυγράμμιση των σπονδύλων και φυσικά την αντικραδασμικότητα μαζί με την ικανότητα διαχείρισης των φορτίων.

Ο κάθε μεσοσπονδύλιος δίσκος αποτελείται από σχεδόν 80% νερό όταν γεννιόμαστε, ποσοστό που μειώνεται στο πέρας του χρόνου ως φυσιολογική συνέπεια της εκφύλισης των ιστών.

Ο ρυθμός όμως της εκφύλισης και της μείωσης των υγρών έχει άμεση σχέση με τη σωστή ενυδάτωση, οπότε εάν παραμένουμε ενυδατωμένοι ουσιαστικά διατηρούμε το μεσοσπονδύλιο δίσκο σε καλή κατάσταση και έτσι μειώνονται τα εκφυλιστικά και επώδυνα φαινόμενα.

                                             mezhdisk-300x170.jpg

2) Προσοχή στο κινητό!

Στη σύγχρονη κοινωνία, η πιο ύπουλη και αθόρυβη αιτία του πόνου στον αυχένα δεν έιναι άλλη από το γνωστό πλέον ‘’text neck’’ ή αλλιώς ‘’σύνδρομο του κινητού τηλεφώνου’’.

Κατά τη διάρκεια ενασχόλησης μας με το κινητό τηλέφωνο, είτε χαζεύοντας στο διαδίκτυο είτε γράφοντας μηνύματα, φέρνουμε τον αυχένα σε μια κάμψη από 20 εως και 80 μοίρες! Αυτό ισοδυναμεί με επιπλέον φορτίο (πέραν του βάρους της κεφαλής) για τον αυχένα από 1.5 εως και 4.5 κιλά και συνοδεύεται από υπερδιάταση ή υπερκόπωση μαλακών μορίων που περιβάλλουν την περιοχή!

Η συνειδητή βελτίωση της στάσης, η μείωση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου και οι ασκήσεις  σωστής στάσης και ενδυνάμωσης θα μπορέσουν να μειώσουν αισθητά τον πόνο στον αυχένα.

                                                       Text-neck-high-res-300x169.jpg

3)Μπείτε στο νερό

Οι θεραπευτικές ιδιότητες του νερού είναι φυσικά πασίγνωστες και ο πόνος στον αυχένα μπορεί να βοηθηθεί απο αυτές. Ακολουθούν μερικές συμβουλές χρήσης του νερού :

  • Μπείτε στο νερό μέχρι το επίπεδο εκείνο που υπερκαλύπτεται ο αυχένας. Έτσι χαλαρώνουν τα μαλακά μόρια και η άνωση κάνει ένα είδος μικρής έλξης στους σπονδύλους αποφορτίζοντας τις σπονδυλικές δομές. Κάντε απαλές κινήσεις του αυχένα και δώστε το σήμα στον εγκέφαλο ότι έιναι ασφαλής η κίνηση αυτή.
  • Χρησιμοποιήστε κυρίως θερμαινόμενες πισίνες, ειδικά σε επώδυνες φάσεις, ώστε να αποφύγετε μυϊκούς σπασμούς
  • Όταν πλέον ο πόνος στον αυχένα έχει υποχωρήσει, συμβουλευτείται έναν φυσικοθεραπευτή ώστε να σας δώσει ειδικό ασκησιολόγιο ενδυνάμωσης της περιοχής του αυχένα.

                                                   swimgirl-300x200.jpg

4) Από αλλού το περιμένεις από αλλού σου έρχεται!

Εδώ θα χρειαστεί οπωσδήποτε ο φυσικοθεραπευτής σας. Είναι αρκετές οι φορές που ο πόνος στον αυχένα δεν οφείλεται και τόσο στον αυχένα.

Το σώμα λειτουργεί σαν βιοκινητική αλυσίδα και έτσι μια δυσλειτουργία στον ώμο ή στη θωρακική μοίρα της σπονδυλικής στήλης μπορεί να είναι η κύρια αιτία του αυχενικού πόνου.

Η λήψη πλήρους ιστορικού και ο σωστός κλινικός συλλογισμός είναι απαραίτητα στοιχεία για τη σωστή προσέγγιση του προβλήματος.

                                                             back-pain-upper-and-lower-300x200.jpg

5)Τι θα λέγατε για βελονισμό;

Η εφαρμογή βελονισμού, είτε παραδοσιακού κινέζικου είτε δυτικοευρωπαϊκού τύπου ξηράς βελόνας, έχει από εκπληκτικά και άμεσα αναλγητικά αποτελέσματα έως και απλά βοηθητικά αποτελέσματα μείωσης πόνου στον αυχένα. 

Υπάρχει ολόκληρη θεωρία πίσω από τους μηχανισμούς επίδρασης του βελονισμού και φυσικά η αποτελεσματικότητα εξαρτάται τόσο από τον θεραπευτή όσο και από την ποιότητα της βελόνας.

Δές σε εμάς τις καλύτερες βελόνες βελονισμού από τις Dongbang και Orca

                                           

                                                     acupuncture_1248178c-300x188.jpg

                                                              

6)Εσείς που κάθεστε;

Η διατήρηση της σωστής στάσης του σώματος είναι μια συμβουλή που ακούμε καθημερινά από ειδικούς και μη ειδικούς.

Ωστόσο περιλαμβάνεται η λέξη ‘’διατήρηση’’. Δεν είναι πάντα εύκολο να θυμόμαστε ή ακόμα και να αντέχουμε να κρατάμε τη σωστή στάση μετά από 6-7 ώρες εργασίας. ‘Ετσι το κάθισμα της εργασίας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο.

Καλό θα είναι να ακολουθεί ανατομικά τη σπονδυλική στήλη εως ψηλά στο κεφάλι.

Επίσης να είναι ρυθμισμένο σωστά όσον αφορά το ύψος και τη γωνία, σύμφωνα με το εργονομικά ορθό μοντέλο τοποθέτησης.

                                                                      6c0924e651aef47d36b3018da4c43051-223x300.jpg

7) Χρησιμοποιήστε παγοθεραπεία αλλά σε μη συνηθισμένες περιοχές.

Ο αυχενικός πόνος μπορεί να συνοδεύεται από πονοκεφάλους  ή μουδιάσματα στα δάκτυλα ή ακόμα ενοχλήσεις σε ώμους και άνω άκρα γενικότερα.

Κάποιοι ασθενείς έχουν αναφέρει εμπειρικά πως εφαρμόζοντας παγοθεραπεία σε κάποια κομβικά σημεία έχουν αναλγητικό αποτέλεσμα του πόνου στον αυχένα. Τέτοια σημεία είναι η περιοχή μεταξύ δείκτη και αντίχειρα, το οστό πίσω από το αυτί, το σημείο ανάμεσα στα φρύδια ή  στην κορυφή του ώμου ή του αγκώνα. Ακούγεται περίεργο αλλά ίσως βοηθάει.

                                                            hand-holding-ice-cubes-300x152.jpg

 

8) Από Μαγνήσιο πως πάμε;

Ο πόνος στον αυχένα πολύ συχνά είναι αποτέλεσμα τραυματισμού ή υπερδιάτασης των μυών της περιοχής. 

Η λήψη Μαγνησίου, ενός μεταλλικού στοιχείου που βοηθά στην ομαλή μυϊκή σύσπαση και χαλάρωση, μπορεί να βοηθήσει να αποφευχθούν οι τραυματισμοί.

Το Μαγνήσιο το βρίσκουμε σε φρούτα, λαχανικά, προϊόντα σόγιας και ολικής άλεσης. Επίσης μπορεί να απορροφηθεί μέσω του δέρματος όταν κάνουμε μπάνιο με άλατα EPSOM ή παρόμοια άλατα.

Τέλος ίσως μπορεί να γίνει απορρόφηση μέσω δέρματος κατόπιν επάλειψης  με λάδι μαγνησίου ύστερα από ζεστό μπάνιο.

                                                           %CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%BB%CE%AE%CF%88%CE%B7%CF%82-1.jpg

9)Χρησιμοποιήστε μαξιλάρι νερού

Η χρήση σωστού μαξιλαριού είναι ούτως ή άλλως πολύ σημαντική.

Ωστόσο τον τελευταίο καιρό αρκετοί ασθενείς φαίνεται να βρίσκουν μια ικανοποιητική λύση στα μαξιλάρια νερού. Βασικά για τον λόγο ότι μπορούν να προσαρμόσουν τη σκληρότητα.Αλλά και το μαξιλάρι με τη σειρά του προσαρμόζεται στις φυσιολογικές καμπύλες του αυχένα ευκολότερα.

                                                       Best-Water-Pillow-for-Neck-Pain-300x158.png

Αυτές οι 9, όχι και τόσο διαδεδομένες, βοηθητικές λύσεις ίσως σας δώσουν μια ανακούφιση κυριολεκτικά από εκεί που δεν το περιμένατε!

Μοροχλιάδης Στέφανος

Φυσικοθεραπευτής BSc, MT, RT, Formthotics specialist

Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Ιανουάριος Φεβρουάριος Μάρτιος Απρίλιος Μάιος Ιούνιος Ιούλιος Αύγουστος Σεπτέμβριος Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Ή Reset password